Korduma kippuvad küsimused

Mida teha, kui oled auto klaasile saanud kivitäkke?

Kahjustuse tekkimisel püüa see katta läbipaistva kleebisega, mis välistab niiskuse ja mustuse pääsu täkkesse. Võta võimalikult kiiresti ühendust Autoklaas1 esindusega ning lepi kokku aeg kivitäkke paranduseks.

Kas klaasikahju korral pean teavitama ka kindlustust?

Ei pea, Autoklaas1 esindused teavitavad ise kindlustusseltse juhtunust.

Milliseid dokumente läheb vaja, et kasko korras klaasi vahetada?

Kaasa tuleks võtta tehniline pass ning juhiluba. Kui Teie nimi pole tehnilises passis, siis võtta kaasa ka volitus.

Kuidas toimub klaasikahjude hüvitamine käibemaksukohustuslasest juriidilisel isikul?

Garantiikiri väljastatakse ettevõttele ja remondiarve tasumise kohustus on ettevõttel. Käibemaksukohustuslasest isikul on õigus sõiduki parandamiskuludega seonduv käibemaks terves ulatuses oma maksukohustusest maha arvata ja parandamiskulud hüvitatakse teile kindlustuse poolt vastavasisulise taotluse alusel ilma käibemaksuta. Erandiks on juhud, kui käibemaksuga hüvitamine on eraldi kindlustusseltsiga kokku lepitud ja kindlustuspoliisile on tehtud vastav märge.

Kui kaua võtab klaasivahetus aega?

Liimklaasi vahetus võtab aega koos kuivamisega umbes 3 tundi. Küljeklaasi vahetus umbes 1 tund.

Toon auto Teile, kuid kuidas ma teie juurest liikuma pääsen?

Meil on selleks olemas tasuta asendusauto (valitud esindustes) kogu klaasivahetuse ajaks (3 tunniks).

Kas liimklaasid purunevad tänapäeval kergemini kui traditsioonilised tihendiga paigaldatud klaasid?

Jah, kuna liimklaasid on auto kere kandvad osad. Klaasini jõuavad kere dünaamilised ja staatilised koormused, mis mõjutavad oluliselt tänapäeva autode sõiduomadusi ja vastupanu liiklusõnnetustele. Seetõttu võib väiksemgi väline vigastaja, nagu näiteks kivi või naastrehvi naast esiklaasi kergesti lõhkuda. Vigastust suurendavad välistegurid nagu kere paindumine või maanteel sõites tuule surve.

Kas tänapäeval on autode esiklaasid kahjustustele vastuvõtlikumad kui varem?

Jah, kuna tänapäeva autode klaasid on suuremad ning nendes kasutatud materjal on õhem kui enne. Sellega püüavad autovalmistajad langetada auto kaalu ning vähendada auto kütusekulu. Sellest hoolimata peavad klaasid vastu väga tugevatele mehaanilistele jõududele ning temperatuuri kõikumistele.

Kas esiklaaside materjal on muutunud kergemini kuluvaks?

Pilkingtoni järelturuklaasides kasutatav materjal ja valmistamisviisid on samad, kui autotehastesse saadetavate originaalklaaside puhul. Kõik Autoklaas1 poolt pakutavad esiklaasid täidavad rahvusvahelise R43 standardi kulumistesti tingimusi.

Millest on tingitud, et esiklaasid tunduvad kuluvat ning kriimustuvat tänapäeval kergemini kui vanasti?

Tänapäeval lendab esiklaasile tunduvalt rohkem kive, naaste, pori jms.

Tingitud on see:

  • Porilapakate vähenemisest autodel
  • Järjest lühenevatest pikivahedest
  • Rehvidel suurenenud lamellidest ning rehvimustrist

Muud põhjustajad:

  • Inimesed sõidavad rohkem ning lühenenud on pikivahed
  • Uuenenud kojamehed suruvad tugevamalt vastu klaasi ning seetõttu on ka hõõrdumine suurenenud
  • Tänapäeva autodel on suuremad esiklaasid, tänu sellele on ka kivilöögi tõenäosus suurem

Subjektiivsed põhjused, miks klaas tundub  kuluvat kiiremini:

  • Uut klaasi ja vähekasutatud klaasi (10000km) võrreldes on vahe silmnähtav. Kui vastukaaluks võrrelda 10000km ja 50000km sõitnud klaaside kulumisastet, on erinevus juba vähem märgatav.
  • Uut autot ostes ei pöörata klaasi kulumisastele erilist tähelepanu
  • Kasutatud auto klaas on ostes juba kulunud ning lisa kulumist on raske märgata
  • Vahetades vana klaasi uue vastu, on vahe kindlasti märgatav

Kuidas saab aeglustada klaasi kulumist  ning vähendada klaasi kahjustumise tõenäosust?

Siin mõned soovitused esiklaasi säästmiseks:

  • Hoia piisavat pikivahet eessõitva autoga, eriti kruusateedel.
  • Kasuta aknapesuvedelikku vastavalt vajadusele ning vaheta regulaarselt klaasipühkijaid
  • Puhasta õhtul parkides klaas kojameestega liivast ja muust prahist, et hommikul jääd eemaldades seda mitte täiendavalt kahjustada